ZUE kupuje lokomotywę M62. Modernizacji dokona Pesa
Jeden z największych wykonawców – krakowski ZUE – kupił podczas targów Trako lokomotywę M62 od firmy Lokomotiv. Modernizacji spalinowozu dokona Pesa.
Umowę podpisał prezes ZUE Wiesław Nowak i prezes Lokomotiv Bronisław Plata. Opiewa na dostawę jednej sztuki zmodernizowanej lokomotywy ST44 (popularny "Gagarin") w styczniu 2016 roku. Modernizacji lokomotywy do typu M62 przed dostawą dokona bydgoska Pesa.
– Dzięki zakupowi taboru trakcyjnego, ZUE przygotowuje się do realizacji kontraktów w ramach kolejnej persepektywy unijnej. Chodzi przede wszystkim o dostawy materiałów na budowę. ZUE robi to we własnym zakresie – podkreśla prezes Nowak w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym".
ZUE obecnie posiada cztery lokomotywy SM42 i dwie lokomotywy SM30, a także jednego "Gagarina", które przed połączeniem spółek należały do PRK Kraków. Ma też własne wagony do przewozu tłucznia i szyn. Dowóz materiałów we własnym zakresie obniża koszty i zwiększa elastyczność wykonawcy. Co ciekawe, spółka wykonuje przewozy również do innych podmiotów na rynku.
Jak podkreśla Nowak, zmodernizowana M62 jest około trzykrotnie tańsza od zupełnie nowego taboru. – To lokomotywa idealna na nasze potrzeby. Dzięki gruntownej przebudowie ma wszystkie cechy nowego pojazdu – mówi Nowak. Dużą zaletą spalinowozu jest stosunkowo prosta konstrukcja, która ułatwia eksploatację. – Moim zdaniem w przyszłym roku kolejni wykonawcy będą zainteresowani nabyciem takich lokomotyw. My robimy to już w tym roku – stwierdził
Lokomotiv posiada w swojej ofercie lokomotywy M62 na sprzedaż i wynajem. Bronisław Plata z Lokomotivu bardzo chwali współpracę z Pesą. – Ten producent zapewnia najwyższą jakość modernizacji lokomotyw – zapewnił, zapowiadając kolejne zamówienia w bydgoskiej fabryce.
Pesa modernizowała lokomotywy ST44 m. in. dla PKP Cargo, PKP LHS, czy Pol-Miedź Transu. Przebudowa polega na wymienie m.in. silnika spalinowego, sprzęgieł napędów pomocniczych. W pojeździe są nowe układy pociągowo-zderzne, prądnice pomocnicze, reflektory halogenowe, sprężarki śrubowe czy olejowy układ smarowania obrzeży kół. Modernizacja obejmuje też kabiny sterownicze.
(za Rynek Kolejowy)
pełna informacja na stronie Rynek Kolejowy
http://www.rynek-kolejowy.pl/59517/zue_kupuje_lokomotywe_m62_modernizacji_dokona_pesa.htm