- bezprzewodowe sterowanie zwrotnic tramwajowych z kabiny pojazdu
- akomodacyjne sterowanie ruchem pojazdów na skrzyżowaniach przy współpracy z dowolnym sterownikiem sygnalizacji świetlnej
- identyfikacja tramwajów na trasie i w zajezdni
Podstawą działania systemu jest cyfrowa transmisja informacji z nadajnika podczerwieni znajdującego się w kabinie pojazdu do odbiornika zawieszonego na trakcji tramwajowej w pobliżu zwrotnicy lub w strefie detekcji. Zastosowanie promieniowania podczerwonego uniezależnia transmisję od warunków pogodowych oraz zakłóceń radiowych. Sposób przesyłania informacji uniemożliwia nieprawidłowe zdekodowanie, a co za tym idzie błędne przełączanie zwrotnicy lub sterowanie sygnalizacją uliczną.
Nadajnik podczerwieni umieszczony w kabinie pojazdu wysyła w sposób ciągły niepowtarzalny numer identyfikacyjny umożliwiający bezobsługowe (niezależne od kierującego) wzbudzanie sygnalizacji oraz identyfikację pojazdu.
W celu przełożenia zwrotnicy kierujący pojazdem naciska jeden z przycisków nadajnika (prawy lub lewy) uzyskując w ten sposób zmianę kierunku jazdy. Użycie przycisku może też zostać wykorzystane do zgłoszenia przez kierującego gotowości odjazdu i uzyskania zielonego światła na skrzyżowaniu.
Odbiornik podczerwieni przyjmuje sygnały z nadajnika i transmituje je do sterownika, który po zdekodowaniu pobudza odpowiednio układ wykonawczy zasilający napęd zwrotnicy lub sterownik sygnalizacji ulicznej.