27 października 2009 r. została podpisana Za dwa lata będzie można dojechać pociągiem z centrum Warszawy na lotnisko w około 20 minut. W dniu dzisiejszym podpisano umowę na wybudowanie około 2 kilometrów torów ze stacji na Służewcu do Okęcia.
Umowa inwestycyjna na wykonanie modernizacji linii kolejowej nr 8. Etap I: odc. Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie i budowa łącznicy Warszawa Służewiec - Lotnisko Okęcie. Faza 3: roboty budowlane na łącznicy (projekt Nr POIiŚ 7.1-18 ). Wartość zamówienia wynosi 191,6 mln zł. Inwestycja będzie współfinansowana z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Budowa potrwa 20 miesięcy i zakończy się w 2011 roku.
Zakres robót planowanych do realizacji obejmuje m.in.:
Zakres prac grupy ZUE:
W ramach zadania grupa ZUE wykona torowisko w tunelu (3400 mtp), sieć trakcyjną na całym zadaniu (7000 mtp) oraz szereg prac energetycznych: wyposażenie podstacji trakcyjnej, budowę 5 stacji energetycznych, ułoży 80 km linii kablowej, oraz wykona oświetlenie: podstawowe (500 lamp), awaryjne, ewakuacyjne i kierunkowe. Dodatkowo zainstalujemy w tunelu systemy: wentylacji i oddymiania, przeciwpożarowym (SAP), nagłośnienia i instalacji wodociągowej i przeciwpożarowej.
Prace muszą zostać przeprowadzone w taki sposób, by nie kolidowały z robotami prowadzonymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad - budową trasy N-S (trasa z północy na południe Warszawy, odciążająca m.in. Aleje Jerozolimskie - PAP) i ulicy Wirażowej. Inwestycje w okolicy lotniska planują też Zarząd Dróg Miejskich - budowa wiaduktu między ul. Cybernetyki a ul. 17 stycznia i PP "Porty Lotnicze" - budowa ulicy Gordona Bennetta.