Aktualności

Kolej

Umowa na wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej Kraków – Medyka, odc. Biadoliny - Tarnów

10 listopada 2010 roku podpisano umowę inwestycyjną na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Biadoliny-Tarnów w km 61,300-80,200 w ramach Projektu "Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III.

Wartość umowy netto 510 869 568,47 PLN
Część wartości umowy netto przypadająca Grupie ZUE: 177 253 673,42 PLN
Czas realizacji - 49 miesięcy jednak nie później niż do 31.12.2014
 
Wykonawcą zadania jest konsorcjum w składzie:
  • OHL ŻS. a.s. - Lider
  • Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie SA - Partner
  • Swietelsky Baugesellschaft m.b.H. - Partner
  • ZUE S.A. - Partner
Planowany zakres prac grupy ZUE obejmuje m.in.:
  • szlak Biadoliny-Bogumiłowice (z wyłączeniem zakresu SRK i teletechniki)
  • stacja Bogumiłowice (z wyłączenie zakresu SRK)
  • szlak Bogumiłowice-Tarnów Mościce (z wyłączeniem zakresu SRK)
  • stacja Tarnów Mościce - elektroenergetyka, ekrany akustyczne, sieć trakcyjna
  • szlak Tarnów Mościce-Tarnów - sieć trakcyjna
  • stacja Tarnów - sieć trakcyjna
W ramach modernizacji stacji Tarnów, Tarnów Mościce i Bogumiłowice oraz szlaków Biadoliny-Bogumiłowice, Bogumiłowice-Tarnów Mościce, Tarnów Mościce-Tarnów zostaną przeprowadzone następujące roboty:
  • przebudowa i rozbudowa nawierzchni torowej, podtorza,
  • budowa i przebudowa peronów,
  • przebudowa przejazdów i obiektów inżynieryjnych,
  • przebudowa sieci i urządzeń elektroenergetyki nn,
  • budowa i przebudowę przejść dla pieszych na perony,
  • budowa urządzeń telekomunikacyjnych,
  • rozbudowa i modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Cele podpisanej umowy będzie:
  • wykonanie robót modernizacyjnych na szlaku Biadoliny-Bogumiłowice, Bogumiłowice-Tarnów Mościce, Tarnów Mościce-Tarnów
  • wykonanie robót modernizacyjnych na stacjach Tarnów, Tarnów Mościska i Bogumiłowice
  • przystosowanie szlaków do wymogów umów AGC, AGTC,
  • uzyskanie docelowych prędkości pociągów 160/200 km/h,
  • obciążenie na oś 225 kN,
  • poprawienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
  • podniesienie komfortu podróżowania pasażerów,
  • skrócenie czasu przejazdu,
  • ograniczenie negatywnego wpływu linii na środowisko.
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd