10 listopada 2010 roku podpisano umowę inwestycyjną na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Biadoliny-Tarnów w km 61,300-80,200 w ramach Projektu "Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III.
Wartość umowy netto 510 869 568,47 PLN
Część wartości umowy netto przypadająca Grupie ZUE: 177 253 673,42 PLN
Czas realizacji - 49 miesięcy jednak nie później niż do 31.12.2014
Wykonawcą zadania jest konsorcjum w składzie:
- OHL ŻS. a.s. - Lider
- Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie SA - Partner
- Swietelsky Baugesellschaft m.b.H. - Partner
- ZUE S.A. - Partner
Planowany zakres prac grupy ZUE obejmuje m.in.:
- szlak Biadoliny-Bogumiłowice (z wyłączeniem zakresu SRK i teletechniki)
- stacja Bogumiłowice (z wyłączenie zakresu SRK)
- szlak Bogumiłowice-Tarnów Mościce (z wyłączeniem zakresu SRK)
- stacja Tarnów Mościce - elektroenergetyka, ekrany akustyczne, sieć trakcyjna
- szlak Tarnów Mościce-Tarnów - sieć trakcyjna
- stacja Tarnów - sieć trakcyjna
W ramach modernizacji stacji Tarnów, Tarnów Mościce i Bogumiłowice oraz szlaków Biadoliny-Bogumiłowice, Bogumiłowice-Tarnów Mościce, Tarnów Mościce-Tarnów zostaną przeprowadzone następujące roboty:
- przebudowa i rozbudowa nawierzchni torowej, podtorza,
- budowa i przebudowa peronów,
- przebudowa przejazdów i obiektów inżynieryjnych,
- przebudowa sieci i urządzeń elektroenergetyki nn,
- budowa i przebudowę przejść dla pieszych na perony,
- budowa urządzeń telekomunikacyjnych,
- rozbudowa i modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Cele podpisanej umowy będzie:
- wykonanie robót modernizacyjnych na szlaku Biadoliny-Bogumiłowice, Bogumiłowice-Tarnów Mościce, Tarnów Mościce-Tarnów
- wykonanie robót modernizacyjnych na stacjach Tarnów, Tarnów Mościska i Bogumiłowice
- przystosowanie szlaków do wymogów umów AGC, AGTC,
- uzyskanie docelowych prędkości pociągów 160/200 km/h,
- obciążenie na oś 225 kN,
- poprawienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
- podniesienie komfortu podróżowania pasażerów,
- skrócenie czasu przejazdu,
- ograniczenie negatywnego wpływu linii na środowisko.