Aktualności

Tramwaje

Ruszyła nowa linia tramwajowa do pętli Mały Płaszów

18 listopada Konsorcjum firm (ZUE S.A. – Lider oraz Partnerzy: PBI Energopol, Strabag, Tchas Polska) realizujące zadanie budowy II etapu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju zakończyło budowę linii tramwajowej wraz petlą.  W ramach całego kontraktu nadal trwają prace m.in. przy budowie estakady i modernizacji fragmentu jezdni północnej ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich. Ich Zakończenie zgodnie z umową jest przewidziane na kwiecień przyszłego roku.
 
Na oddanym torowisku tramwaj porusza się po wydzielonym torowisku. Trzeba także podkreślić, że nowe torowisko zostało wybudowane w najnowszej technologii, tzw. zielonego torowiska, które tłumi hałas i drgania  wywoływane przez przejeżdżające tramwaje. Niewątpliwą zaletą nowej linii tramwajowej jest także pętla tramwajowo-autobusowa w Płaszowie. Warto podkreślić, że nowa pętla będzie pełnić funkcje dworca przesiadkowego, z którego oprócz tramwaju będą z niej odjeżdżać także autobusy. To ułatwi przesiadanie się pasażerom i dojazd do centrum miasta mieszkańcom osiedla Złocień i Rybitw.
 
Po 18 listopada zadowoleni będą też kierowcy. Oddanie nowej linii tramwajowej wiąże się bowiem z udrożnieniem przejazdu od ronda Grzegórzeckiego w kierunku Rybitw. Samochodem będzie można przejechać z ulicy Klimeckiego w nową ulicę Kuklińskiego, a następnie w przebudowaną ulicę Lipską.
Przypomnijmy, że budowa nowej linii tramwajowej do Płaszowa trwa od stycznia 2010 roku. Już w sierpniu dla pasażerów został oddany pierwszy fragment nowego torowiska łączący rondo Grzegórzeckiego z ulicą Nowohucką. Na trasie nowej linii tramwajowej znajduje się siedem przystanków: rondo Grzegórzeckie, Zabłocie, Klimeckiego, Kuklińskiego, Gromadzka, Lipska, Rzebika i pętla, która będzie nosić nazwę Mały Płaszów.
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd