Aktualności

Kolej

Rekord prędkości pociągu całkowicie polskiej produkcji na CMK - pobity!

W ramach testów 29 sierpnia 2015 roku na wybudowanym przez Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie Spółka Akcyjna (obecnie ZUE S.A.) odcinku testowego podtorza i nawierzchni do przeprowadzenia badań dla dostosowania standardów technicznych linii CMK do prędkości V = 300/350 km/h i dopuszczalnych nacisków 250 kN/oś dla założeń projektowych i wykonawczych (Psary - Góra Włodowska), pięcioczłonowy elektryczny zespół trakcyjny Newag Impuls 45WE-002 pobił rekord prędkości dla pociągu całkowicie polskiej produkcji rozpędzając się do 226 km/h. 19 lutego 2013 roku na tym odcinku czteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny Newag Impuls 31WE-001 jako pierwszy polski pociąg przekroczył prędkość 200 km/h uznawaną (w regularnej eksploatacji na liniach zmodernizowanych) przez UIC za barierę Kolei Dużych Prędkości, rozpędzając się do 211,6 km/h.

 24 listopada 2013 roku tym odcinku ED250-001 Pendolino pobiło polski rekord prędkości uzyskując 293 km/h i ustanawiając rekord prędkości pojazdu szynowego na torach Europy Wschodniej.

Jeszcze wcześniej na naszym odcinku w ramach testów w nocy z 26/27 oraz 27/28 maja 2009 roku, lokomotywa Husarz EU44 (Siemens Euro Sprinter ES64U4) osiągnęła prędkość 235 km/h pobijając polski rekord prędkości dla składu prowadzonego przez lokomotywę.

więcej o inwestycji

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.
Napisz Dojazd