1 czerwca 2012 roku ruszyły pierwsze pociągi z podziemnej stacji na Lotnisku Chopina przez centrum Warszawy do Sulejówka i Legionowa. Na Dworzec Centralny dojeżdżają w ok. 25 min. Tunel mierzy 1 183 m długości, a cała łącznica razem ze stacją liczy sobie 1 990 m długości. Połączył przystanek osobowy Warszawa Służewiec i stacje pod Terminalem II lotniska. Pochylnie maja 420 m długości. Inwestycja została podzielona na 70 segmentów o długości ok. 25 metrów każdy, z których 49 przebiega pod ziemią.
Kontrakt był realizowany w bardzo trudnych warunkach. Natrafiono m.in. na znaczne zanieczyszczenie gruntów, czego efektem była konieczność specjalistycznego składowania i utylizacji. Innym problemem były grunty z torfami. Okazało się że 10 metrów pod powierzchnią ziemi znajdowało się kiedyś jezioro lub starorzecze. Natrafiliśmy także na tzw. kanoniere Fortu Zbarz z XIX wieku, wybudowaną przez Rosjan. Musieliśmy wprowadzić do realizacji robót element archiwizacyjny - obiekt musiał zostać sfotografowany i dokładnie opisany. Na tempo prac wpływ miał także wysoki poziom wód gruntowych (z tego powodu wykonano dodatkowe ścianki szczelne) oraz stała koordynacja robót z dwiema innymi inwestycjami.
Stacja i blisko dwukilometrowy tunel to jedna z czterech kluczowych inwestycji na Euro 2012 wskazanych przez Unię Europejskich Związków Piłkarskich UEFA, a zarazem jedna z najbardziej skomplikowanych.
Inwestycja została zrealizowana przez konsorcjum firm: Bilfinger Berger Budownictwo S.A. (lider Konsorcjum), ZUE S.A., PeBeKa S.A., Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie oraz Kolejowe Zakłady Automatyki Katowice S.A.